POLITICA DE RETUR MAGAZIN ONLINE
PENTRU PERSOANE FIZICE/JURIDICE
Prin intermediul acesei pagini, dorim să informăm clientii Societatii Dumi Serv SRL ca drepturile și obligațiile noastre, precum și ale clientilor, în ceea ce privește returnarea produselor cumparate online (de pe site-ul Societatii DUMI SERV SRL) sunt reglementate de dispozițiile O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare.
I. INFORMAȚII PRIVIND EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE CONFORM O.U.G. nr. 34/2014
Perioada legala de retragere este de 14 zile, însă Societatea Dumi Serv SRL prelungește, în beneficiul clienților, această perioadă până la maximum 30 de zile. Perioada de 30 zile pentru retur este acordată doar cu respectarea condițiilor prezentate în Politica de retur pentru produse achiziționate din magazinele DUMI SERV SRL.
Serviciul este valabil în condiţiile în care produsele se returnează în maximum 30 de zile calendaristice de la achiziţie şi îndeplinesc următoarele condiţii, cumulativ:
1. DREPTUL DE RETRAGERE, conform O.U.G. 34/2014:
1.1. Clientul are dreptul de a se retrage din contract, fără a preciza motivele retragerii, în termenul legal de 14 zile calendaristice calculate din ziua în care:
- clientul sau o parte terta, indicata de acesta (alta decât transportatorul), intra în posesia fizica a produselor, in cazul unui contract de vanzare-cumparare;
- clientul sau o parte terta, indicata de tine (alta decât transportatorul), intrați în posesia fizica a ultimului produs, in cazul unui contract privind bunuri multiple comandate printr-o singura comanda si livrate separat.
1.2. Pentru a-ti exercita dreptul de retragere, trebuie sa ne informezi cu privire la decizia ta de a te retrage din prezentul contract, prin una dintre urmatoarele variante:
In orice situație în care ne vei comunica declarația neechivocă de retragere sau vei transmite formularul menționat anterior completat corespunzător, prin poștă sau la adresa de e-mail, îți vom confirma primirea acesteia, prin e-mail, la adresa comunicată de tine la momentul efectuării comenzii.
Folosirea formularului menționat nu este obligatorie, ci este o recomandare pentru desfășurarea în condiții optime a procedurii de retur.
2. CONSECINTELE RETRAGERII
2.1. Clientul va suporta costurile aferente legate de returnarea produselor, cu excepția situației în care motivele returului sunt imputabile Societatii Dumi Serv SRL.
2.2. Este necesar sa fie expediate produsele sau sa fie înmanate direct unui consultant de vanzari al Dumi Serv SRL, la cel mai apropiat magazin, în decurs de maximum 14 zile de la data la care a fost comunicata decizia de retragere. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi sau predate în magazinele societatii înainte de expirarea perioadei de 14 zile de la comunicarea deciziei de retragere.
2.3. Vor fi rambursate Clientului sumele datorate de catre Societatea Dumi Serv SRL, în conformitate cu OUG 34/2014, fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia de incetare acontractului.
2.4. Poate fi amanata rambursarea sumelor pana la data la care vor fi returnate produsele de catre Cumparator sau panala momentul la care a fost furnizata dovada ca produsele au fost trimise la sediul Dumi Serv SRL, fiind valabilă cea mai apropiată dată.
3. ASPECTE PRIVIND RAMBURSAREA SUMELOR ÎN CAZUL RETRAGERII
Societatea Dumi Serv SRL va efectua rambursarea oricaror sume de bani folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Cumparatorul si-a exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare, nepercepandu-se comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
Restituirea sumelor încasate se va face astfel:
- Prin virament bancar, pentru sumele achitate cu ordin de plată, mai mari de 2.000 de lei sau pentru sumele achitate la livare;
- Prin transmiterea către bancă a unei solicitării de anulare/refacere a tranzacției, în cazul în care plata s-a efectuat cu card bancar (daca produsele se returnează în aceeași zi în care s-a efectuat plata);
- In numerar, pentru sumele achitate la livrare, dar fără a depăși plafonul zilnic pe persoană fizică;
- In numerar, pentru sumele achitate cu ordin de plată mai mici sau egale cu 2.000 lei.
4. EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE
4.1. NU se returnează şi NU se înlocuiesc decât din motive de conformitate, următoarele produse:
-Acumulatori, becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii și încărcătoare (daca produsele nu sunt ambalate/sigilate);
-Produse care au fost personalizate in mod clar sau beneficiat de un alt serviciu, la solicitarea Clientului, cum ar fi: mixare vopsele, debitare pal/OSB/tevi, comanda specială, livrare materiale grele, etc;
-Produsele care nu se încadrează în termenul de valabilitate/expiră în mai puțin de 10% din totalul zilelor cuprinse în perioada de valabilitate;
-Consumabile şi accesorii sanitare (măști de protecție, mănuși, dezinfectant, termometre, etc.) pot fi returnate doar dacă sunt sigilate;
-Uleiurile şi aditivii;
- Produsele care sunt susceptibile de a se deteriora sau expiră rapid;
-Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
Nota 1: În vederea returului de produse din categoria materialelor lemnoase (cherestea/lemn de foc), pentru cantități care depășesc 0, 10 mc, solicitam sa se prezinte documentul fiscal și avizul de însoțire al marfii.
Nota 2: Nu se accepta returul produselor achitate prin „Cardul de energie”.
Nota 3: Nu se accepta returul produselor care fac parte din categoria „Produs expunere îndelungată".
4.2. În conformitate cu prevederile art. 14 din Directiva 2011/83/UE, informăm Clientii că, în cazul în care isi exercitadreptul de retragere după ce ai utilizat bunul într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestuia, Clientul va răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunului. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, va trebui ca acestea să fie mânuite și sa fie inspectate în același mod în care s-ar permite să se